- Observaţia lui HALPERN
-
Tendinta de a greşi pe care programatorii o atestă ca toate celelalte fiinţe umane, a fost adeseori tratată ca şi cum ar fi un rezultat al adolescenţei programării, care, ca şi acneea, ar dispărea odată cu maturizarea meseriei. S-a dovedit, însă, a fi altfel.
-
- Legea lui HERBLOCK
-
Dacă un lucru iese cu adevărat bun, producătorii vor înceta să îl fabrice.
-
- Legea lui HARVARD
-
În condiţii riguros controlate de: presiune, temperatură, volum, umiditate, etc. un mecanism se va comporta după bunul său plac.
-
- A treia lege a lui GREER
-
Un program pentru un calculator face ceea ce îi spui tu să facă, iar nu ceea ce vrei tu să facă.
-
- Legea lui GROSCH
-
Viteza de calcul creşte cu pătratul costului. Dacă vrei să faci ceva de două ori mai ieftin, trebuie să-l faci de patru ori mai repede.
-
- Legile neîncrederii ale lui GILB
-
- 1. Computerele nu sunt "piese" de încredere, dar oamenii sunt şi mai puţin.
- Corolar: La originea oricărei erori care este atribuită computerului, vei găsi cel puţin două greşeli umane, incluzând-o pe cea care a dat vina pe computer.
- 2. Orice sistem care se bazează pe corectitudinea oamenilor nu este de încredere.
- 3. Singura diferenţă dintre un prost si un criminal care atacă un sistem logic este că prostul atacă imprevizibil şi pe un front mai larg.
- 4. Sistemele care se autoverifică tind să aibă o complexitate proporţională cu instabilitatea inerentă a sistemului în care sunt folosite.
- 5. Erorile nedetectabile sunt infinite în varietate spre deosebire de erorile care sunt limitate prin definiţie.
- 6. Toate programele reale conţin erori până la proba contrarie care este imposibilă.
-
- Regula de calcul a lui GOLUB
-
Programul întocmit superficial necesită un timp de trei ori mai îndelungat; cel gândit, de două ori mai îndelungat.
-
- Legea lui FROUD
-
Un tranzistor protejat de o siguranţa fuzibilă va proteja siguranţa, arzându-se.
-
- Legile programării computerelor
-
- Orice program dat, când functionează este perimat.
- Orice program care durează mai mult, costă mai mult.
- Dacă un program este folositor, va fi schimbat.
- Dacă un program nu este folositor, va fi menţinut.
- Orice program se va extinde, spre a umple întreaga memorie a calculatorului.
- Complexitatea programului creste până când depăseste capacitatea programului care trebuie sa îl menţină.
-
- Legea lui CUSLIMAN
-
Un circuit care nu poate să se defecteze le distruge pe celelalte.
-